#49 Onderhandelen
He bah.. We moeten naar Zevenaar om te gaan praten en onderhandelen.
We gingen er naar toe, nadat Nico klaar was met zijn werk.
Ik moet er even bij vermelden dat hij op dat moment nog in werkkleding was.
Hij heeft een Polo shirtje aan waar TopParken op staat!!
We kwamen binnen in de winkel en de dame bij de receptie zei kan ik u helpen.
Wij zeiden ja zeker, we hebben een afspraak met meneer Jansen.
OH.. Ok.. Die zal ik even voor U roepen en al heel snel kwam er een meneer van achteren aanlopen en zei Goedemiddag.
U bent degene van de bank die we van de week hebben ingenomen en waarover u gebeld bent.
We zien ineens dat zijn ogen op het logo van TopParken blijven rusten…
Ik begrijp dat u het er niet mee eens bent.
Heel graag wil ik uit uw mond horen wat nou precies de klachten zijn.
Hij zegt Loop maar even mee.
Wij hebben uw bank achter staan.
En ja hoor in een giga groot magazijn tussen heel veel banken in allerlei kleuren.. ook velen ingepakt in plastic, zie ik een stukje bekend bank staan. Open en bloot, klaar om even op te gaan zitten.
Hij zegt, u ziet de rest van Uw bank hebben wij keurig ingepakt, zodat dit niet kan beschadigen.
Vertel eens even precies wat jullie klachten zijn.
Nou allereerst zijn de rugleuningen heel erg bol, ga eens even zitten en voel wat we bedoelen.
Wat er toen gebeurde is achteraf gezien te mooi om waar te zijn.
Hij zei inderdaad….
Je wordt er nog net niet uitgedrukt!!!
Wat ?? Wat zegt hij nou?
Geeft hij ons gelijk?
DAT MEEN JE Niet !!
We Blikken Of Blozen niet maar gaan verder met onze klachten.
Hier bovenop zitten allerlei deuken dat hoort gevuld te zijn.
Ja dat is toch echt iets wat u naar boven moet op kloppen.
Whahaha… Neee dat is te belachelijk voor woorden spreken we samen tegen hem.
En toen zei Nico, TopParken heeft wel 1000 huisje staan met bankstellen.
Het lijkt mij sterk dat ze bij al die 1000 huisjes eens in de veertien dagen alle banken moeten gaan opkloppen.
Ze komen overal vandaan bij Leen Bakker en IKEA, en noem maar op.
Maar niemand gaat met klachten om zoals jullie.
Iedereen die we spreken en vertellen over onze bank van Seats and Sofas en zeggen dat wij de klachten moeten weg kloppen beginnen allemaal heel hard te lachen en vinden het schunnig hoe er met ons wordt omgegaan.
De telefoon gaat en Nico neemt op met “TopParken Beheer”.
Onze meneer Jansen wordt steeds stiller en gaat steeds meer dingen toegeven aan ons.
Dan moet hij ook ons hoekstuk uitpakken want daar zit ook een groot probleem.
Het zakt nu al weg links en rechts van de hoek op de leuningen.
Hij ziet het en geeft het toe !!!!
Dan de harde zit en de zachte zit.. we nemen hem weer mee naar het showmodel.
Hij voelt het ook !!!!
Dan begin ik over de stof.
Heel graag willen we de stof die om het showmodel zit en ik begrijp uit het telefoontje dat ik daar € 733 extra voor moet neerleggen??
Dat doen we dus beslist niet.
Ik wil best wat bijbetalen maar geen 733 euro.
We zijn nu al een paar keer heen en weer gereden vanuit Wageningen naar Zevenaar en 2 keer een aanhanger huren om straks ook de bank weer terug te brengen.
Ja, ja, ik begrijp het.. het komt goed!!
Nico krijgt weer een telefoontje.. Hihihi…
Ineens zegt hij,
U heeft gelijk…
We gaan het oplossen !!
U krijgt een hele nieuwe bank !!!
Neem even een kopje koffie Ik ga naar mijn manager en vraag wat we nu gaan doen.
Owh… Yes Yes Yes..
Met ingehouden blijdschap gaan we naar de koffiehoek.
Wij halen een bakje koffie en lopen naar het showmodel en genieten op deze bank.
We zeggen tegen elkaar…
Wat is er gebeurd joh, zou dat echt komen door dat polo shirtje met dat logo??
dat hij denkt Jeetje mina….
Dat is misschien een mooie grote klant.
Hahaha.. We hebben echt LOL..
Of hebben de onderleveranciers van Topparken ook connecties met Seats and Sofas.
Dat zullen we nooit weten natuurlijk.
Dan komt hij aan lopen met een papier waar op staat € 150,00 en zegt, mijn baas komt met dit nieuwe bedrag voor jullie.
Wij maken dan voor u de bank helemaal overnieuw met alles erop en eraan zoals u heeft besteld, maar dan ook de nieuwe stof eromheen.
Nou dat klinkt ons als muziek in de oren.
Daar gaan we mee akkoord.
Alles wordt op papier gezet en als we later in de auto stappen op weg naar huis kunnen we het samen niet geloven wat er is gebeurd.
Als een blad op een boom is Seats and Sofas omgegaan en heeft onze klacht zeer klant vriendelijk opgelost.
Natuurlijk moeten we nu nog een paar weken wachten maar het komt in orde en we hebben er weer vertrouwen in.
Oh ja, en wat hij ook nog zei, dat als de bank binnenkomt… gaan we hem samen uitpakken in elkaar zetten en even goed bekijken of het nu helemaal naar jullie zin is.
Dus… als jullie een lopend probleem hebben bij Seats and Sofas.. ??
Wij hebben een prachtig Polo shirtje te leen.
Als de bank binnen is, laat ik het jullie nog even weten.
Maar verder.. Pffff… Ik ben er klaar mee…
Wordt vervolgd… 🧡…..
Meer Blogs
Het eerste verhaal /blog heb ik aan verschillende familieleden en vrienden laten lezen. Iedereen reageert […]
OWHH.. WAT GOEDDDD!!!! Het allereerste blog en nu ook al de tweede… staan online. Het […]
Oeps .. Ik krijg een berichtje op social media naar aanleiding van vakantiehuisje huren Wageningen. […]